Z A P Y T A N I E O F E R T O W E GP.271.1.2024.SS
Na podstawie zarządzenia Nr 0050.10.2021 r. Wójta Gminy Lubicz z dnia 04.02.2021 r. w sprawie
ustanowienia w Urzędzie Gminy Lubicz regulaminu udzielania zamówień publicznych o wartości
nie przekraczającej kwoty 130.000 zł, Gmina Lubicz kieruje zapytanie ofertowe dotyczące
realizacji przedmiotu zamówienia: „Sporządzenie 60 operatów szacunkowych dla potrzeb
ustalenia opłaty adiacenckiej z tytułu podziału nieruchomości”
I. ZAMAWIAJĄCY
Zamawiający: Gmina Lubicz
Adres: ul. Toruńska 21, 87-162 Lubicz Dolny
telefon: 56 621-21-00, 56 621-21-01
e-mail: info@lubicz.pl
II. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejsze zapytanie nie stanowi oferty w myśl art.66 Kodeksu Cywilnego, jak również nie jest
ogłoszeniem w rozumieniu ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z zamówienia bez podania przyczyny.
3. Gmina Lubicz zawiera umowy na podstawie własnych wzorów umów stosowanych w Urzędzie
Gminy Lubicz.
4. W celu zapewnienia porównywalności wszystkich ofert, Zamawiający zastrzega sobie prawo
do skontaktowania się z właściwymi Oferentami w celu uzupełnienia lub doprecyzowania ofert.
5. Zamawiający oczekuje zaoferowania realizacji przedmiotu zamówienia zgodnego z
parametrami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia.
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z realizacji części zamówienia lub
dokonania zamiany ilościowej w stosunku do pierwotnej ilości określonej w zapytaniu, jednak nie
większej niż 10%.
7. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odpowiedzi tylko na ofertę wybraną jako
najkorzystniejsza
8. O terminie podpisania umowy Zamawiający powiadomi Wykonawcę z 3 dniowym
wyprzedzeniem.
9. Zamawiający zastrzega, że cena oferty stanowi informację publiczną w rozumieniu ustawy o
dostępie do informacji publicznej i w przypadku zastrzeżenia jej przez oferenta jako tajemnicy
przedsiębiorstwa lub tajemnicy przedsiębiorcy jego oferta zostanie odrzucona.
10. Okres związania ofertą – 30 dni od upływu terminu złożenia ofert
11. Oferty złożone po terminie nie będą brane pod uwagę.
III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie 60 operatów szacunkowych dla potrzeb ustalenia
opłaty adiacenckiej z tytułu podziału nieruchomości
2. Termin realizacji - wykonawca zobowiązany będzie zrealizować całość zamówienia w terminie
trzech miesięcy od daty podpisania umowy z tym, że poszczególne operaty szacunkowe
wykonawca przekaże, zgodnie z kolejnością ustaloną w załączniku nr 1 do zapytania ofertowego,
w następujących terminach:
1) w terminie do 30 dni od daty podpisania umowy - co najmniej 10 operatów
2) w terminie do 60 dni od daty podpisania umowy - co najmniej 25 kolejnych operatów 3. Miejsce realizacji – u Wykonawcy
4. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz wymagane dokumenty/dowody
1) W zapytaniu ofertowym mogą wziąć udział oferenci, którzy spełniają następujące warunki:
a) posiadają uprawnienia zawodowe w zakresie szacowania nieruchomości niezbędne do
wykonywania określonych prac, zgodnie z przepisami Działu V ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r.
o gospodarce nieruchomościami,
b) są wpisani do właściwego rejestru lub do ewidencji działalności gospodarczej, chyba że
odrębne przepisy nie wymagają takich wpisów - wówczas należy wskazać te przepisy,
c) złożą ofertę wraz z wymaganymi dokumentami.
2) Ocena spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na
podstawie oświadczeń i dokumentów złożonych przez Wykonawcę. Wykonawca do oferty
powinien dołączyć dowód zawarcia umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za
szkody wyrządzone w związku z wykonywaniem czynności, o których mowa w art. 174 ust. 3 i 3a
ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, o którym mowa w art. 175
ust. 4 ustawy o gospodarce nieruchomościami.
3) W zapytaniu ofertowym mogą wziąć udział oferenci, którzy zagwarantują, podpisując stosowną
umowę, następujące warunki:
a) Ceny jednostkowe podane przez Wykonawcę w ofercie będą stałe w okresie obowiązywania umowy.
b) Operaty szacunkowe będą wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia
1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2023 r., poz. 344 ze zmianami) i rozporządzeń
wykonawczych do w/w ustawy dotyczących przedmiotu zamówienia
c) Materiały źródłowe do sporządzenia operatów wykonawca pozyska własnym staraniem i kosztem – z
akt sprawy każdego podziału zamawiający udostępni kopie:
- wypisu z rejestru gruntów z aktualnością przed dniem złożenia wniosku o podział
- mapy ewidencyjnej z aktualnością przed dniem złożenia wniosku o podział
- odpisu KW lub oświadczenia o aktualnym stanie wpisów w KW z aktualnością przed dniem
złożenia wniosku o podział
- decyzji o warunkach zabudowy, jeżeli została dołączona do wniosku o podział
- decyzji zatwierdzającej podział z informacją o dacie ostateczności
d) Wykonawca dokona bezpłatnie aktualizacji operatów szacunkowych, jeżeli w terminie 24 miesięcy od
daty ich sporządzenia, zgodnie z art. 156 ust. 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce
nieruchomościami, zajdzie potrzeba dokonania takiej czynności, w terminie 14 dni od dnia zawiadomienia
rzeczoznawcy o konieczności dokonania takiej czynności.
e) Wykonawca umieści, bez dodatkowych opłat, stosowną klauzulę w operacie szacunkowym
potwierdzającą jego aktualność, jeżeli wartości przedstawione w operacie szacunkowym nie uległy
zmianie.
f) Wykonawca udzieli pisemnych wyjaśnień na żądanie Zamawiającego w przedmiocie sporządzonego
operatu w terminie 5 dni roboczych od daty doręczenia pisemnego żądania, w okresie 24 miesięcy od
sporządzenia operatu.
g) Wykonawca uzupełni/poprawi, w terminie 14 dni od daty przekazania żądania, sporządzony operat, gdy
organ odwoławczy w postępowaniu, w którym operat ten stanowił dowód z opinii biegłego, wskaże taką
konieczność.
5. Zamawiający dokona wyboru wykonawcy na podstawie przedstawionej oferty. Jedynym
kryterium oceny ofert jest cena oferty (cena brutto) Oferta, której cena będzie najniższa, zostanie
wybrana jako najkorzystniejsza. Jeżeli dwie lub więcej ofert zawierać będą taką samą najniższą
cenę, Zamawiający zaprosi Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w określonym przez
Zamawiającego terminie ofert dodatkowych. Wykonawcy składając oferty dodatkowe nie
zaoferują, pod rygorem odrzucenia, cen wyższych niż zaoferowane w złożonych pierwotnie ofertach. Wykonawca z najkorzystniejszą ofertą zostanie powiadomiony wyborze jego oferty w
terminie 7 dni roboczych od złożenia oferty.
6. Osobą uprawnioną do kontaktowania się w sprawach związanych z przedmiotowym
zapytaniem ofertowym jest Sławomir Szczęśniak mail: s.szczesniak@lubicz.pl telefon
56 6212135
7. Sposób przygotowania oferty.
1) Termin składania ofert upływa w dniu 9.05.2024 r. o godz. 14.00
2) Ofertę można złożyć:
- osobiście w siedzibie zamawiającego (biuro podawcze pokój nr 9 na parterze) w zamkniętej
kopercie opatrzonej danymi (w tym adresem) oferenta oraz dopiskiem: „NIE OTWIERAĆ PRZED
DNIEM 9.05.2024 r. PRZED GODZINĄ 14.00”
- przesyłką pocztową lub kurierską na adres zamawiającego w zamkniętej kopercie opatrzonej
danymi (w tym adresem) oferenta oraz dopiskiem: „NIE OTWIERAĆ PRZED DNIEM 9.05.2024 r.
PRZED GODZINĄ 14.00”
- poprzez elektroniczną platformę usług administracji publicznej (ePUAP) - adres do doręczeń
elektronicznych: /5f5cvll25v/SkrytkaESP
3) W wypadku składania oferty przez ePUAP wymagane dokumenty należy przesłać zgodnie z
wymogami platformy. We wszystkich formach złożenia oferty o zachowaniu terminu na złożenie
oferty decyduje jej fizyczne dotarcie do zamawiającego.
Kompletna oferta musi się składać z dwóch dokumentów:
- wypełnionego i podpisanego formularza oferty
- kopii umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z
wykonywaniem czynności, o których mowa w art. 174 ust. 3 i 3a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997
r. o gospodarce nieruchomościami, o którym mowa w art. 175 ust. 4 ustawy o gospodarce
nieruchomościami
4) W ofercie należy podać osobno cenę netto i brutto za wykonanie operatu szacunkowego. Cena
zostanie zagwarantowana przez Oferenta i nie będzie podlegała zmianom do czasu
zrealizowania usługi.
ZAŁĄCZNIKI:
1) Zestawienie nieruchomości do wyceny
2) Formularz ofertowy
3) Wzór umowy
4) Klauzula informacyjna RODO
Z upoważnienia Wójta
(-) Wojciech Rakowiecki
Zastępca Wójta