Ilekroć w niniejszej instrukcji stosuje się określenie:
Podstawowym elementem, niezbędnym do pozyskania informacji zawartych w BIP, jest menu główne. Wyświetlane jest ono na każdej stronie serwisu w lewym panelu ekranu. Jest to menu przedmiotowe, które zawiera wykaz grup tematycznych, w które są zestawione informacje publiczne udostępnione w BIP.
Przycisk menu "informacje nieudostępnione" - zawiera informacje dotyczące sposobu dostępu do informacji publicznych będących w posiadaniu podmiotu i nieudostępnionych w Biuletynie Informacji Publicznej.
Przycisk menu „redakcja" - zawiera dane określające tożsamość osób, które wytworzyły informację lub zmieniły jej treść oraz tożsamość osoby, która wprowadziła informację do Biuletynu Informacji Publicznej.
Na każdej stronie BIP wyświetlana jest informacja:
W górnej części ekranu każdej strony BIP znajduje się moduł wyszukujący tzn. element oprogramowania umożliwiający znalezienie stron z poszukiwanymi informacjami. W zależności od tego, czy chcemy przeszukać cały serwer, wybrane podstrony, zaznaczamy odpowiedni przycisk, w okienko wpisujemy poszukiwane hasło i potwierdzamy kliknięciem na przycisk „szukaj”. Hasło zawierać musi co najmniej 3 znaki. Dostęp do informacji publicznych udostępnionych w BIP gminy Lubicz jest również możliwy poprzez stronę główną BIP, tworzoną przez ministra właściwego do spraw administracji publicznej pod adresem URL - www.bip.gov.pl, którego logo i adres znajdują się w lewym górnym rogu na każdej stronie serwisu.
Przy składaniu wniosku należy wyrazić chęć otrzymania hasła dostępu do spraw.
W tym celu należy na stronie internetowej pod adresem: www.bip.lubicz.pl otworzyć podstronę: Stan załatwianych spraw - ukażą nam się dwa pola do wypełnienia:
Następnie po zatwierdzeniu, system wyświetli aktualny stan sprawy.
Uwaga! Każdej sprawie jest nadawane jedno hasło. Z modułu można skorzystać tylko przy osobistym złożeniu pisma.