Uchwała Nr XXIX/380/05
Rady Gminy Lubicz
z dnia 28 stycznia 2005r.
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Lubicz na 2005 rok.
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt.4, pkt.9 lit."d" i pkt.10 ustawy o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz.1591, zm. Dz.U. z 2002r. Nr 23 poz.220, zm. Dz.U. z 2002r. Nr 62 poz.558, zm. Dz.U. z 2002r. Nr 113 poz.984, zm. Dz.U. z 2002r. Nr 214 poz. 1806, zm. Dz.U. z 2003r. Nr 80 poz. 717, zm. Dz.U. z 2003 Nr 162 poz.1568, zm. Dz.U. z 2002 Nr 153 poz.1271, zm. Dz.U. z 2004 Nr 102 poz.1055, zm. DzU. z 2004 Nr 116 poz.1203, zm. Dz.U. z 2002 Nr 214 poz.1806), art.48 ust.1 pkt.1, art.122, art.124, art.128 ust.2 pkt.1 ustawy o finansach publicznych (tekst jednolity Dz.U. 2003r. Nr 15 poz.148, zm. Dz.U. z 2003r. Nr 45 poz..391, zm. Dz.U. z 2003r. Nr 65 poz.594, zm. Dz.U. z 2003r. Nr 96 poz.874, zm. Dz.U. z 2003r. Nr 166 poz.1611, zm. Dz.U. z 2003r. Nr 189 poz.1851, zm. Dz.U. z 2004r. Nr 19 poz.177, zm. Dz.U. z 2004r. Nr 93 poz. 890, zm. Dz.U. z 2004r. Nr 123 poz.1291, zm. Dz.U. z 2004r. Nr 121 poz.1264, zm. Dz.U.z 2004r. Nr 210 poz.2135, zm. Dz.U. z 2004r. Nr 273 poz. 2703).
Rada Gminy Lubicz
uchwala, co następuje:
§ 1
1. Ustala się dochody budżetu w wysokości - 30.832.962 zł
(zgodnie z załącznikiem nr 1)
z tego:
a) dochody własne - 16.944.229 zł
b) dotacje - 4.284.263.zł
c) subwencja ogólna - 9.604.470.zł.
2. Ustala się wydatki budżetu w wysokości - 35.585.752 zł
(zgodnie z załącznikiem nr 2)
z tego:
a) wydatki bieżące w wysokości - 30.330.584 zł
w tym:
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w wysokości - 13.578.183 zł
- dotacje z budżetu w wysokości - 904.018 zł
- obsługa długu w wysokości - 1.470.000 zł
- poręczenia i gwarancje - 758.900 zł
b) wydatki majątkowe w wysokości - 5.255.168 zł
z tego:
- wydatki inwestycyjne i na zakupy inwestycyjne - 5.130.168 zł
- dotacje na dofinansowanie inwestycji i zakupów inwestycyjnych - 125.000 zł
w tym dofinansowanie inwestycji w ramach porozumienia Gminy z Powiatem Toruńskim - 45.000 zł.
3. Ustala się plan dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami w wysokości 3.614.763 zł oraz plan wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami w wysokości 3.614.763.zł (zgodnie z załącznikami nr 1a i 2a).
4. Ustala się dochody, które podlegają przekazaniu do budżetu państwa, związane z realizacją zadań, o których mowa w ust. 3, w wysokości 67.000 zł (zgodnie z załącznikiem nr 1b).
§ 2
Ustala się deficyt budżetu w wysokości 4.752.790 zł (zgodnie z załącznikiem nr3)
§ 3
Źródłem pokrycia deficytu jest kredyt bankowy w wysokości 4.752.790 zł.
§ 4
Spłaty zobowiązań długoterminowych wg źródeł i kwot określa załącznik nr 3.
§ 5
1. Określa się plan wydatków na inwestycje realizowane przez Gminę w wysokości 5.130.168.zł.
2. Wykaz inwestycji realizowanych przez Gminę stanowi załącznik nr 4.
§ 6
Określa się wykaz wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne Gminy Lubicz zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 7
Określa się wydatki na realizację projektu "Przebudowa drogi gminnej przy ul.Tulipanowej w Lubiczu Dolnym" w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnegp w kwocie 1.659.514 zł.
§ 8
Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 130.000 zł i wydatki na realizację gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 130.000 zł.
§ 9
1. Ustala się plan przychodów i wydatków zakładów budżetowych:
a) przychody - 679.018 zł
b) wydatki - 679.018 zł,
(zgodnie z załącznikiem nr 6).
2. Ustala się plan przychodów i wydatków środków specjalnych:
a) stan środków pieniężnych na początku roku - 17.085 zł
b) przychody - 354.110 zł,
c) wydatki - 371.195 zł
(zgodnie z załącznikiem nr 7).
§ 10
Określa się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska I Gospodarki Wodnej:
a) stan środków na początek roku - 211.000 zł
b) przychody - 56.000 zł
c) wydatki - 267.000,
(zgodnie z załącznikiem nr 8).
§ 11
Prognozuje się łączną kwotę długu na koniec roku budżetowego zgodnie z załącznikiem nr 9 i 10.
§ 12
Ustala się wielkość dotacji celowych z budżetu gminy na realizację zadań własnych gminy, zleconych do realizacji podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych w wysokości 54.000 zł, z tego na:
a) zadania w zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi w wysokości 9.000 zł,
b) zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu w wysokości 20.000 zł, zadanie prowadzenia środowiskowego ośrodka wychowawczego w wysokości 25.000 zł.
§ 13
Ustala się kwotę dotacji przedmiotowej kalkulowanej według stawki jednostkowej dla zakładu budżetowego Przedszkole Publiczne w Lubiczu w wysokości 514.918 zł na realizację podstawy programowej.
§ 14
Ustala się kwoty dotacji podmiotowych z budżetu gminy:
1) 89.100 zł - dla jednostek OSP – na ochronę przeciwpożarową ,
2) 246.000 zł – dla instytucji kultury – Gminnej Biblioteki Publicznej.
§ 15
Upoważnia się Wójta Gminy do:
- zaciągania kredytów na pokrycie występującego w ciągu roku niedoboru budżetu do wysokości 4.203.787 zł,
- dokonywania zmian w planie wydatków bieżących i majątkowych, między rozdziałami i paragrafami w ramach działów.
§ 16
1. Wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania w ramach określonych wydatkami budżetu gminy, a także zobowiązania z tytułu umów wieloletnich uzasadnionych odpowiednimi programami oraz z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.
2. Upoważnia się Wójta do zaciągania długu oraz spłat zobowiązań jednostki.
§ 17
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 18
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2005 r.
Uchwała podlega również ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Metryka
- opublikował: Kamila Mrózdata publikacji: 2005-02-04 10:50
Metryka
- opublikował: Kamila Mrózdata publikacji: 2005-02-04 10:50
ZMIANY BUDŻETU GMINY LUBICZ NA 2005 ROK