Uchwała Nr XLIV/529/06
Rady Gminy Lubicz
z dnia 18 stycznia 2006r.
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Lubicz na 2006 rok.
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt.4, pkt.9 lit."d" i pkt.10 ustawy o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz.1591, zm. Dz.U. z 2002r. Nr 23 poz.220, zm. Dz.U. z 2002r. Nr 62 poz.558, zm. Dz.U. z 2002r. Nr 113 poz.984, zm. Dz.U. z 2002r. Nr 214 poz. 1806, zm. Dz.U. z 2003r. Nr 80 poz. 717, zm. Dz.U. z 2003 Nr 162 poz.1568, zm. Dz.U. z 2002 Nr 153 poz.1271, zm. Dz.U. z 2004 Nr 102 poz.1055, zm. DzU. z 2004 Nr 116 poz.1203, zm. Dz.U. z 2002 Nr 214 poz.1806, zm. Dz.U. z 2005r. Nr 172, poz. 1441), art 82 ust. 1 pkt.1, art. 182, art. 184, art. 188 ust. 2 pkt.1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104)
Rada Gminy Lubicz
uchwala, co następuje:
§ 1.
1. Ustala się dochody budżetu w wysokości ....................................33.623.489 zł
(zgodnie z załącznikiem nr 1)
z tego:
a) dochody własne .......................................................................18.276.567 zł
b) dotacje ........... ...........................................................................5.767.848 zł
c) subwencja ogólna ......................................................................9.579.074 zł.
2. Ustala się wydatki budżetu w wysokości .....................................38.265.932 zł
(zgodnie z załącznikiem nr 2)
z tego:
a) wydatki bieżące w wysokości .................................................32.178.332 zł
w tym:
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń
w wysokości ..........................................................................14.177.162 zł
- dotacje z budżetu w wysokości ................................................ 983.498 zł
- obsługa długu w wysokości ....................................................1.030.000 zł
- poręczenia i gwarancje..............................................................734.000 zł
b) wydatki majątkowe w wysokości .............................................6.087.600 zł
z tego:
- wydatki inwestycyjne ................................... ........................4.510.600 zł
- rezerwa na zakupy inwestycyjne...........................................1.577.000 zł
3. Ustala się plan dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami w wysokości 4.517.028 zł oraz plan wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami w wysokośc 4.517.028 zł (zgodnie z załącznikami nr 1a i 2a).
4. Ustala się dochody, które podlegają przekazaniu do budżetu państwa, związane z realizacją zadań, o których mowa w ust. 3, w wysokości 45.000 zł (zgodnie z załącznikiem nr 1b).
§ 2.
Na 2006 rok nie planuje się wydatków z tytułu umów w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego.
§ 3.
Ustala się deficyt budżetu w wysokości 4.642.443 zł (zgodnie z załącznikiem nr3)
§ 4.
Źródłem pokrycia deficytu są:
- wolne środki z tytułu nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym w wysokości 642.443 zł,
- kredyty bankowe i pożyczki w wysokości 4.000.000 zł.
§ 5.
Spłaty zobowiązań długoterminowych wg źródeł i kwot określa załącznik nr 3.
§ 6.
1. Określa się plan wydatków na inwestycje realizowane przez Gminę w wysokości 4.510.600 zł.
2. Wykaz inwestycji realizowanych przez Gminę stanowi załącznik nr 4.
§ 7.
Określa się wykaz wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne Gminy Lubicz zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 8.
1. Określa się wydatki na 2006r. w wysokości 732.320 zł na realizację projektów i programów realizowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz ze środków bezzwrotnych pochodzących z programów pomocy przedakcesyjnej Unii Europejskiej.
2. Określa się wydatki na 2006r. w wysokości 1.843.500 zł na realizację zadania "Budowa sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej w Lubiczu Górnym", ujętego w kontrakcie wojewódzkim..
3. Wykaz wydatków na projekty i programy, o których mowa w ust. 1 stanowi załącznik nr 6.
§ 9.
Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 135.000 zł i wydatki na realizację gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 135.000 zł.
§ 10.
1. Ustala się plan przychodów i wydatków zakładów budżetowych:
a) przychody - 702.898 zł,
b) wydatki - 702.898 zł ,
(zgodnie z załącznikiem nr 7).
§ 11.
Ustala się wykaz jednostek budżetowych, które tworzą rachunki dochodów własnych oraz zestawienie dochodów własnych i wydatków nimi sfinansowanych - zgodnie z załącznikiem nr 8).
§ 12.
Określa się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska I Gospodarki Wodnej:
a) stan środków pieniężnych na początku roku - 286.750 zł,
b) przychody - 100.000 zł,
c) wydatki - 221.000 zł,
d) stan środków pieniężnych na koniec roku - 165.750 zł,
(zgodnie z załącznikiem nr 9).
§ 13.
Prognozuje się łączną kwotę długu na koniec roku budżetowego zgodnie z załącznikiem nr 10 i 11.
§ 14.
Ustala się wielkość dotacji celowych z budżetu gminy na realizację zadań własnych gminy, zleconych do realizacji podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych na zadania:
1) w zakresie ochrony przeciwpożarowej w wysokości 96.200 zł,
2) w zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi w wysokości 33.000 zł,
3) w zakresie edukacyjnej i wychowawczej działalności pozaszkolnej w wysokości 30.000 zł,
4) w zakresie kultury fizycznej i sportu w wysokości 40.000 zł.
§ 15.
Ustala się kwotę dotacji przedmiotowej kalkulowanej według stawki jednostkowej dla zakładu budżetowego Przedszkole Publiczne w Lubiczu w wysokości 534.298 zł na realizację podstawy programowej.
§ 16.
Ustala się kwotę dotacji podmiotowej 250.000 zł z budżetu gminy dla instytucji kultury – Gminnej Biblioteki Publicznej.
§ 17.
Upoważnia się Wójta Gminy do:
- zaciągania kredytów na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 2.500.000 zł,
- dokonywania zmian w planie wydatków bieżących i majątkowych, między rozdziałami i paragrafami w ramach działów
§ 18.
1. Wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania w ramach określonych wydatkami budżetu gminy, a także zobowiązania z tytułu umów wieloletnich uzasadnionych odpowiednimi programami oraz z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.
2. Upoważnia się Wójta do zaciągania długu oraz spłat zobowiązań jednostki.
§ 19.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 20.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2006 r.
Uchwała podlega również ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Metryka
- opublikował: Kamila Mrózdata publikacji: 2006-02-07 08:58
Metryka
- opublikował: Kamila Mrózdata publikacji: 2006-02-07 08:59
ZMIANY BUDŻETU GMINY LUBICZ NA 2006 ROK